Dopis rodičům 15. února 2013
Milí rodiče,
v uplynulém týdnu jsme udělali velký kus práce v tréninku porozumění čtení. Naučili jsme se využívat jednu z metod kritického myšlení, tzv. Vennův diagram. Do něj si zaznamenáváme informace, když porovnáváme dvě věci, zvířata, lidi, … Dokážeme z něj pak vyčíst, čím se podobají a v čem se liší. Příští týden nás čeká rozvoj další dovednosti, která se nazývá „fantazie a realita“.
Navštívila nás také lektorka kritického myšlení Katka Šafránková, s kterou budeme spolupracovat na projektu MUP – mapování učebního pokroku právě ve čtenářství. Viděla nejen naši práci s texty na porozumění, ale i naši výbornou dílnu čtení. Moc jsme se jí líbili J.
Myslete, prosím, stále na to, aby děti skutečně pravidelně každý den nahlas alespoň deset minut četly.
Znovu bych chtěla děti moc pochválit za obrovskou snahu při psaní do písanek. Opravdu se jim to moc daří! Občas někomu vypadne tvar některého písmene, budete-li mít chvilku, zkoušejte s dětmi čtení slov napsaných psacím písmem. My teď často trénujeme na slovních hádankách. V jednom sloupečku máme napsaná slova psace, ve druhém jejich popisy tiskace. Děti čtou nejdříve celý sloupeček napsaný psacím písmem, pak tiskacím a pak spojují, co k sobě patří.
Na příští týden budeme potřebovat další část pomůcek z přílohy k matematice. Jedná se o „parkety“, zatím stačí vystříhat a do penálu dětem připravit ty, které jsou označené str. 15 a str. 16.
Katka Vrtišková
Podpis rodičů: ___________________________