Denní čtení 1
Od tohoto týdne začíná dětem pravidelná povinnost každodenního domácího čtení. Někdy bude čtení přímo za úkol, jindy ale ne. Přesto je potřeba, aby děti každý den 10 minut četly. V učebnici není příliš velká zásoba slov ke čtení a budou-li navíc děti číst pořád dokola to samé, nebudou již číst, ale jen pamětně opakovat.
Proto je potřeba, abyste jim vždy sami napsali alespoň pět slov z probraných písmen (v tuto chvíli tedy samohlásky krátké i dlouhé a M a T). Nepište dlouhá a složitá slova - stačí 4 písmena a vynechat shluky souhlásek (např. slovo TMA není vhodné)..
Děti slova čtou - tedy nejdříve vyhláskují, potom složí dohromady. Můžete se střídat - jednou čtou děti, vy ukazujete, ktré slovo přečetly, pak čtete vy, děti ukazují na slovo, které jste přečetli.
Časem můžete přidat další hrátky - např. připravíte sadu slov MÁMA, TOM, MÁTA, METE, UMÍM a pak se ptáte dětí, které z napsaných slov označuje člena rodiny; které nám říkám, že něco dokážu; které označuje nějakou bylinku, apod. a dítě tato slova vyhledává.
Zároveň by si děti měly zkusit každý den napsat alespoň tři ze čtených slov podle autodiktátu - řeknou si tedy slovo, které chtějí napsat (ale už ho před sebou nevidí). Samy sobě ho diktují po hláskách a písmena zapisují. Po dopsání si celé slovo znovu přečtou, aby se naučily práci kontrolovat, nacházet samostatně chyby a opravovat je.