Září
3. 9. 2012
Děti si nesou domů dárkové kufříky a učebnice. Jejich prvním úkolem je na kartičku se skřítkem napsat své jméno tak, jak chtějí, abychom jim všichni ve třídě říkali. Mohou si je napsat samostatně nebo jim je můžete napsat vy.
4. 9. 2012
Český jazyk - Začínáme číst a psát str. 5 - povídat si s rodiči a nakreslit do bublin "Těším se na..., Už umím..., Chci se naučit..." a do rámečku nakreslit svůj portrét.
5. 9. 2012
Děti dnes dostaly své notýsky a mají za úkol předat je doma rodičům a požádat je, aby vyplnili první stránku s údaji o dítěti. Já ještě prosím, abyste podepsali stránku poslední, že jste se seznámili se školním řádem. V sešitě Sdělení rodičům je rozvrh hodin, který si tam děti nalepily úplně samy!
6. 9. 2012
Dnes není žádný speciální domácí úkol, pouze mohou děti rodičů vyprávět, co se dnes naučily, jak si hrály o přestávce, apod.
7. 9. 2012
V notýskách mají děti vlepené 1. dopisy s informacemi pro rodiče. Pročtěte si je, prosím, a podepište. Každý dostal také do notýsku první pochvalné razítko, protože první týden zvládli všichni na jedničku.
10. 9. 2012
V učebnici českého jazyka na stránce 9 do horního rámečku nakreslí děti obrázek sebe doma (např. ve svém pokojíčku).
11. 9. 2012
Děti mají za úkol povědět rodičům, s jakými písmenky jsme se dnes seznámili (V, L, K).
12. 9. 2012
Učebnice českého jazyka, str. 11 - horní úkol - zakroužkovat tvar, který je stejný jako v rámečku; dolní úkol - dokreslit jednotlivé stavby tak, aby byly stejné jako ta v rámečku.
13. 9. 2012
Hra na mimozemšťana je dnešním domácím úkolem. Děti skládají pouze třípísmenková slova a pokud mají potíže, připravte jim ke slovům, která budete hláskovat, také obrázky, aby měly i zrakovou oporu a měly omezené množství slov, která "to tak asi mouhou být". Tento trénink je velice důležitý a některým dětem bude trvat sluchová analýza a syntéza opravdu dlouho. Hlavně prosím vše brát jako hru.
Nabídka třípísmenkových konkrétních slov: mák, rak, žák, pán, páv (hláskuje se p-á-f), les, pes, meč, mech, míč, rýč, sýr, syn, kos, loď (l-o-ť), nos, noc, sůl, kůň, nůž (n-ů-š), luk, puk.
Slova abstraktní - např. mám, dám, dej, můj, čich, bác, bum, gól, přijdou na řadu, až budou děti zvládat slova konkrétní).
17. 9. 2012
Český jazyk, str. 15 - ve škole jsme natrénovali psaní "O" a způsob sebehodnocení. Doma děti stránku dokončí: Kresli - spojí s písmenem "O" ty obrázky, v kterých tuto hlásku slyší (může být kdekoliv ve slově - tedy oči, kolo, most, opice, ovoce, pokud místo lesa řeknou stromy a místo slunce sluníčko, tak i tyto obrázky); Piš - pojmenují obrázek a napíší křížek do okénka podle toho, kde "O" slyší - první okénko je pro O na začátku slova, prostředí pro O kdekoliv uvnitř slova a poslední okénko pro O na konci slova; Kresli - obtáhnout nabo zakroužkovat písmena O, ostatní mohou zkusit přečíst, pokud znají.
18. 9. 2012
Děti dnes žádný domácí úkol nedostaly, snad jen léčit bolavé nohy z tělocviku v přírodě :-) Přesto, prosím, trénujte stále sluchovou analýzu a syntézu - co děti slyší na začátkuslova, co na konci, skládání slov z hlásek apod., případně procvičujte čtení již probraných písmen (děti mohou mít nápovědu ve formě obrázků).
19. 9. 2012
Na zítra si děti přinesou jehlu (raději větší). Kdo může, přinese ještě další podzimní plody k navlékání (pámelník, šípky, hloh, chmel, javorové "nosy", brslen, apod.), abychom toho měli dostatek.
20. 9. 2012
Trénink psaní velkých tiskacích samohlásek na str. 19 (pouze dva řádky, ostatsní úkoly ne). Kontrolujte držení tužky a sezení. Procvičujte čtení samohlásek A, O, U a jejich sluchové rozlišování (zda je děti slyší na začátku, uvnitř nebo na konci slova).
24. 9. 2012
Úkol je v českém jazyce nastr. 21 - stejné zadání jako u minulých písmen - tedy pospojovat obrázky, v kterých slyšíme E s písmenem uprostřed; zakřížkovat, na kterém místě E slyšíme; vyhledat a obtáhnout E na řádku, případně přečíst zbylá písmena.
25. 9. 2012
Na čtvrtek si děti nasbírají a přinesou deset listů - čím více druhů, tím lépe. Netrhají je ze stromů, sbírají ty, co už spadly na zem. Aby se jim zbytečně nezkroutily, vložte je mezi noviny nebo jakýkoliv jiný papír.
Trénujte čtení probraných samohlásek a hru na mimozemšťana. Procvičujte poznávání samohlásky na konci slova. Dětem pomůže, když si konec slova co nejvíce nahlas protáhnou, aby samohlásku izolovaly a pak i uslyšely.
26. 9. 2012
Úkol zůstává stejný ze včerejška. Některé děti si listy přinesly již dnes, nechaly si je ve svých šuplíčcích, ostatní stačí zítra. Čím více druhů, tíme lépe.
Stejně tak zůstává trénink čtení probraných samohlásek a hra na mimozemšťana. Budou-li děti schopné, mohou zkusit mluvit jako mimozemšťané ony a vy pak slova hádejte.
27. 9. 2012
Domácí úkol je dnes na pracovním listu do prvouky - děti si najdou list, který se jim nejvíc líbí (ať už tvarem nebo barvou), pečlivě jej vylisují (alespoň tři dny) a pak do rámečku pomocí průhlední lepenky nalepí. Budou-li navíc vědět, z jakého stromu list pochází, bude to super.