Listopad
29. 11. 2012
Písanka strana 25 - spodní spojený troj oblouk u Zuzany a Žanety. Dbejte na správné sezení, natočení písanky a držení tužky. Po dopsání každého tvaru si jej děti zkontrolují se vzorem, aby při další práci mohly případné chyby napravit.
Děti odevzdaly první dlouhodobý čtecí úkol (kdo ho nesplnil, nese si ho zpátky domů a musí jej do pondělka dokončit). První tři zájemci četli na známky a získali tak další jedničky.
Druhý čtecí úkol dostaly děti dnes a přinesou jej vypracovaný v pondělí 3. prosince. Nezapomeňte.
Chválím děti, které si informace do včerejšího domácího úkolu zjistily samy. Je to ten nejlepší způsob, jak procvičit nejen čtení samotné. Dět tak vidí, proč se učí. Doporučuji k těmto úkolům nevyužívat internet a upřednostnit encyklopedie.
28. 11. 2012
Každý si vybere jednoho živočicha (nemusí být nutně ze ZOO), zjistí o něm požadované informace a zapíše je na řádky v učebnici českého jazyka, strana 68.
27. 11. 2012
V písance na straně 24 u Cyrila a Čendy trénují děti další z tvarů pro budoucí nácvik psacího písma. Dbejte na správné sezení, natočení písanky a držení tužky. Po dopsání každého tvaru si jej děti zkontrolují se vzorem, aby při další práci mohly případné chyby napravit.
26. 11. 2012
V učebnici českého jazyka děti čtou na straně 63 otázky a píší na ně odpovědi.
Od tohoto týdne dostávají děti i "dlouhodobé" čtecí úkoly, při kterých budou
1. se učit hospodařit s časem - mají na ně vždy tři nebo čtyři dny a musí se rozhodnout, kdy kterou jeho část splní, podle toho, jak jsou na tom např. s kroužky, apod.
2. trénovat porozumění textu
3. procvičovat čtení tak, aby postupně přecházely ke čtení plynulému (každý text by proto měly číst každý den alespoň jednou)
22. 11. 2012
Čtení vět "Děti mají svá práva" na straně 61 + na té samé straně rozhodování a zapisování ANO nebo NE o větách týkajících se práv dětí. Křížovka za úkol není.
21. 11. 2012
V učebnici na straně 60 budou děti číst věty o Šimonovi a poté psát věty na stejné téma o sobě. Dohlédněte, prosím, na kvalitu psaní.
20. 11. 2012
V písance na straně 23 horní trojoblouk psaný jedním tahem.
19. 11. 2012
V českém jazyce na straně 59 čtení vět o Šimonovi.
Dobrovolný domácí úkol - zjistit a sami si na lísteček napsat, co je to FOD Klokánek.
15. 11. 2012
V písance na straně 22 obloučky jedním tahem.
14. 11. 2012
K textu v učebnici na straně 57 mají děti pracovní list s výběrem vhodné odpovědi z nabídky.
13. 11. 2012
V písance na straně 21 děti spojí dohromady to, co nacvičovaly na předchozích dvou stránkách - prohnutou čárou nahoru, rovnou čárou dolů, vše bez zvednutí tužky z papíru.
Dobrovolný domácí úkol - v učebnici českého jazyka jsme pracovali s plánem, kudy jede Bára do bazénu. Děti si nakonec vyznačily svou vlastní cestu a mohou ji dobrovolně doma zapsat na volné řádky.
12. 11. 2012
V učebnici českého jazyka mají děti založené pracovní listy s dvojsměrkou. Postupujte podle zadání, úkol z tajenky pak plní děti do učebnice.
8. 11. 2012
V záplavě pavouků a pavučin jsem zapomněla dětem úkol zadat. Čtete-li naěe stránky, prosím, zpracujte úkol v písance na str. 20 - prohnuté čáry psané zdola nahoru. Podle návodu dodržujte klon a rozestupy.
7. 11. 2012
V učebnici matematiky na str. 40 budeme psát nulu a na posledním řádku zopakujeme všechny probrané číslice.
Dobrovolný domácí úkol - dokončit, případně opravit v českém jazyce doplněná slova do vět na str. 50.
6. 11. 2012
V písance začínáme trénovat psaní do řádek, abychom se připravili na psací písmo. Děti budou psát šikmé čáry. Dohlédněte na správné sezení a držení tužky. Čáry by měly mít mezi sebou stejné mezery, a co nejvíc stejný sklon. Měly by být přesně mezi linkami, ani pod, ani nad.
5. 11. 2012
V učebnicích českého jazyka mají děti vložený pracovní list s domácím úkolem ze čtení. Postupujte, prosím, přesně podle zadání.
Dobrovolný domácí úkol - do zítřka máme možnost zjistit a nechat si od rodičů napsat na lístek, jaký význam má naše křestní jméno.
1. 11. 2012
V učebnici českého jazyka na straně 47 budou děti číst věty o pavoukovi. Děkuji většině rodičů za podepisování úkolů a prosím ty zbývající, aby dětem čtecí úkol podepsali. Napište také, kolikrát děti text přečetly.