Leden
31. 3. 2013
K prvoukovému tématu měsíce v roce máme čtecí úkol - pohádku O dvanácti měsíčkách s pracovním listem s úkoly.
30. 1. 2013
Písanka str. 3 - tři označené řádky
Učebnice - čtení hádanek, děti je mohou dávat hádat rodičům (bez nápovědy)
29. 1. 2013
Písanka str. 2 - tři řádky označené tečkou, číst svou knihu alespoň deset minut nahlas
28. 1. 2013
Písanka, str. 1 - tři řádky označené tečkou
Na 1. řádku střídají děti e, é - nejtěžší je pro děti návrat k lince, musí být rovný, nesměřuje doprava, dohlédněte, prosím, na pomalé a pečlivé písmo a také na správné sezení, naklonění písanky a držení pera
Na 2. řádku ve velkém nacvičují háček - nejdříve rovně k lince, pak odtáhnout
Na 3. řádku pak píší ě
24. 1. 2013
Učebnice ČJ - str. 10 - děti přepisují slova s bě, pě, vě, mě velkými písmeny. Prosím o dohlédnutí na kvalitu písma.
Dobrovolný domácí úkol - četli jsme dnes o rejnokovi a hned v první větě jsme se dočetli přírodovědný nesmysl. Děti ale nevědí jaký, ale mohou si to zjistit, a na lísteček napsat. Věta zní: "Rejnoci jsou velké ryby v moři."
23. 1. 2013
Dnes děti úkol nemají, zítra přinesou ten, který byl ze včerejška (kromě těch, kteří ho již odevzdaly).
22. 1. 2013
Prvouka - děti si vystříhají kartičky s barevnými názvy měsíců a nalepí je na správná místa na pracovním listu. Úkol mohou přinést zítra nebo až ve čtvrtek.
Doborovolný domácí úkol - vzít s sebou k Vltavě do batůžku suché housky nebo rohlíky na krmení vodních ptáků.
21. 1 2013
Učebnice ČJ - str. 9 - vybrat si barvy pro "b", "p", "d" a těmi všechna tato písmena na celé stránce vybarvit.
Dobrovolný domácí úkol - v matematice najít cesty přes barevné mosty u posledních dvou barevných programů. Zapsat si, kolik variant existuje.
18. 1. 2013
Na pondělí tradičně týdenní plán a deníček (věta + obrázek)
Nově - čtecí úkol (podrobnosti v dopisu pro rodiče)
17. 1. 2013
Učebnice ČJ - str. 7 - děti píší k malému tiskacímu písmenu jeho velkou podobu
Dobrovolný domácí úkol - zjistit a napsat si na lísteček, proč je člověk největší nepřítel lišky
16. 1. 2013
Učebnice ČJ - str. 6 - všichni opět číst alespoň 2x, nechat podepsat od rodičů. Dovybarvit, kdo nedokončil ve škole.
Doborovolný domácí úkol - vyluštit čtyřsměrku ke stránce 6.
15. 1. 2013
Učebnice ČJ - str. 5 - všichni číst alespoň 2x, nechat podepsat od rodičů. Kdo nedokončil vybarvování písmen ve škole, dokončí doma.
Dobrovolný domácí úkol - vyluštit doplňovačku ke stránce 5.
14. 1. 2013
Učebnice ČJ - str. 4 - číst a nechat podepsat od rodičů.
Nastříhat a do bílé plastové obálky, kterou si děti nesou domů, vložit všechna malá i velká písmena.
10. 1. 2013
Na poslední stránce v učebnici českého jazyka děti dopíší jména velkými písmeny a barevně vyznačí ta malá, která bezpečně znají (jde mi o to, abych mohla rozdělit dětem další práci podle toho, jak na tom jsou - tedy, aby se někdo nenudil a naopak zase jiný nebyl stresovaný tím, že nestíhá).
9. 1. 2013
Český jazyk, str. 84 - spojovat obrázky se slovy a slova psát. Na zítra také přinést čtecí úkol.
8. 1. 2013
V učebnici na straně 83 a 84 děti čtou rozhovor mezi Šimonem a paní učitelkou. Nic nepíší, nespojují. Jen nacvičí správně čtení.
7. 1. 2013
Písanka strana 30 - dokončit dva řádky "srdíček" - prosím o dohled na kvalitu psaní, sezení a držení tužky.
4. 1. 2013
Děti si nesou domů desky s pracovními listy na ukázku rodičům (rodiče prosím o podpis).
Na pondělí mají děti dlouhodobý čtecí úkol a také zápis jedné věty + obrázku do jejich deníčků.
3. 1. 2013
V učebnici českého jazyka na straně 81 budou děti číst slova se skupinami písmen dě, tě, ně a psát věty. Ve větách použijí vždy jedno ze slov s danou skupinou písmen.
Způsob čtení skupin DĚ, TĚ, NĚ - při hláskování si "půjčujeme" háček od Ě:
DĚDEČEK - Ď-E-D-E-Č-E-K - DĚDEČEK
TĚLO - Ť-E-L-O - TĚLO
NĚJAKÝ - Ň-E-J-A-K-Ý - NĚJAKÝ
Dobrovolný domácí úkol - zjistit a (sami) na lísteček napsat, co nesli Tři králové Ježíškovi a jaký to mělo význam