41. týden
Pondělí 10. června
Ještě před začátkem vyučování k nám do třídy přišel pan učitel Ondra, který pro nás měl připravený výukový program o lidských smyslech. V kroužku jsme zahájili den písničkou (česky i anglicky) a paní učitelka nám pověděla, co všechno nás dnes čeká. A pak už hned začal program. Kromě Ondry nás jím provázel kocour Tom, který nám přišel hodně legrační. Vyzkoušeli jsme si všechny naše smysly teoreticky i prakticky.
Pak jsme se do naší třídy pustili 1.B, protože jen u nás je interaktivní tabule, a využili azyl u nich ve třídě, kde jsme se nejdřív nasvačili a pak se pustili do velkého matematického opakování. Dokončíme ho zítra a uvidíme, co nám jde a kde potřebujeme přidat.
Nakonec jsme se vypravili na zahradu, kde jsme se pustili do setí trávy. K tomu bylo potřeba nejdříve zkypřit půdu hráběmi, "pocukrovat" ji travními semínky, udusat a zalít. Sice jsme toho neudělali moc, ale pracovali jsme o to kvalitněji. Za odměnu jsme dnes bez úkolu (tedy kromě čtení).
Úterý 11. a středa 12. června - chystám školu v přírodě, tak je ve zkratce
Dokončili jsme opakování v matematice. Naučili se psát ď, ť, ň, Ď, Ť, Ň. Čteme o zdravé výživě a vytvořili jsme týdenní svačinový jídelníček pro budoucí prvňáčky. Vyrobili jsme přáníčka pro tatínky ke svátku otců. Hráli jsme na flétničky Sedí liška pod dubem jako štafetu s rytmickým doprovodem a zpíváním. Začali jsme s tréninkem skoku do výšky, doskočiště nás hodně zaujalo :-).
Čtvrtek 13. června
Psali jsme do písanek přepisy otázek a zapisovali k nim odpovědi. K poslední otázce jsme pak ještě dopisovali vysvětlení do bílé písanky - Proč mě těší / netěší čtení. Paní učitelku může těšit, že většinu z nás čtení baví :-) a dokonce i umíme vysvětlit důvody.
Pokračovali jsme s logickými slovními úlohami o výšce dětí. První jsme dělali společně na tabuli, abychom věděli, jak na to, a druhou ve trojicích. A i v nich jsme na řešení přišli skoro všichni. Ukázali jsme si totiž, jak si to, co se dozvíme ze zadání, zakreslit, a pak už je řešení snadné.
Po svačině jsme četli z učebnic českého jazyka, plnili k nim zadané úkoly a paní učitelka nám postupně rozdávala fotky.
A pak přišel nejtěžší úkol - hodnotili jsme, co jsme se během roku naučili, co z toho nás bavilo, co nebavilo a také co bychom se chtěli naučit ve druhé třídě. Většinu z našich představ prý skutečně zažijeme, něco až budeme starší a něco ne, protože to už bude jenom na nás.
Po hrací přestávce, během které jsme si uklidili své šuplíčky a přihrádky, jsme na předposledy pozorovali a zakreslovali, jak vypadá náš hrášek.